Miasto Świdnica coraz skuteczniej działa na rzecz uporządkowania przestrzeni miejskiej. Reklama w zabytkowej części miasta i jego okolicach jest systematycznie porządkowana, o czym świadczą dziesiątki usuniętych już reklam. Jest to efekt wdrażanej od września ubiegłego roku polityki reklamowej.
W pierwszej kolejności urzędnicy zajęli się reklamami na budynkach zarządzanych przez miasto. Rozpoczęto porządkowanie nośników reklamowych oraz szyldów w bloku śródrynkowym. Przygotowano listę zasad oraz szczegółowych wytycznych w zakresie rozmieszczenia i formy reklam na obiektach w Rynku wraz z propozycją rozwiązań i wizualizacji. Pokazuje ona m.in. propozycje form jakie może przyjmować reklama w zabytkowej części miasta.
Spójny wizerunek mają mieć wszelkie nośniki – od tradycyjnej reklamy, po wysięgniki, potykacze i tablice informacyjne na bloku śródrynkowym, na kamienicach w Rynku dostosowane będą do ich stylistyki […].
– Powoli zaczynamy trafiać z naszym przekazem i pomysłami do świadomości osób prowadzących działalność gospodarczą w naszym mieście. Rozmawiamy i przekonujemy do rozwiązań, dzięki którym udaje nam się uporządkować przestrzeń reklamową. Przed nami jeszcze dużo pracy, ale te pierwsze sukcesy pokazują, że warto współpracować. Wspólnie tworzymy przyjazną przestrzeń – podkreśla prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska […].
Urząd od kilku miesięcy prowadzi intensywną kampanię informacyjną, skierowaną do wszystkich podmiotów gospodarczych na terenie miasta. Uruchomiona została specjalna strona internetowa, na której znajdują się wszelkie informacje odnośnie prowadzonej polityki reklamowej, działań miasta, zasad umieszczania reklam czy aktów prawnych. Od niedawna funkcjonuje także galeria dobrych praktyk, gdzie przedstawiono reklamy, które mogą służyć jako przykład estetycznych i zgodnych z wszelkimi regułami prawa rozwiązań.
Źródło: UM Świdnica